فیلم خارجی

جاذبه های دیدنی در آنتالیا کدامند؟

شهر توریستی آنتالیا یکی از مقاصد توریستی دنیاست و سالانه گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا پذیرا ست  . آنتالیا در کنار بدروم مارماریس و کوش آداسی با دارا بودن جاذبه های طبیعی کم نظیر همچون سواحل رویایی و زیبا در کنار آبهای فیروزه ای و دهها تفریح و سرگرمی منحصر بفرد تعطیلات  تابستانی حیرت انگیزی را برای مسافران رقم خواهد زد. امکانات رفاهی و تفریحی این شهر بقدری فراوان است که برای هر سن و سلیقه ای طراحی شده و اقامت در هتلهای لوکس آن تجربه ای بی تکرار خواهد بود.  شهر انتالیا بقدری زیبا و دیدنی است که آن را گالری کوچک از تاریخ و طبیعت ترکیه می نامند و برای بازدید از همه آنها به هفته زمان نیاز است .

در ادامه این مطلب در تور آنتالیا برخی از جاذبه های دیدنی این شهر را به اختصار شرح خواهیم داد و اطلاعاتی هرچند مختصر را در اختیارتان قرار میدهیم.

تله کابین آنتالیا

به گزارش سفر باتو ، پیشنهاد می کنیم در سفر به شهر فرصت بازدید و سوار شدن بر تله کابین کمر را از دست ندهید . تله کابین آنتالیا از فراز شهر عبور می کند  و تجربه تماشای ساحل دریا را از ارتفاع صد ها متری به شما میدهد . مناظری باور نکردنی همچون کوه‌های زیبای توروس و ساحل آبی مدیترانه زیر پایتان قرار خواهد گرفت . 

پیست اسکی ساکلیکنت آنتالیا

اگر شانس سفر به آنتالیا در ماههای سرد سال داشتید پیشنهاد می کنیم به پیست اسکی ساکلینکت بروید و اسکی و پاراگلایدر در کوههای تورورس را تجربه نمایید . کوه توروس یکی از جذاب ترین مناطق گردشگری در این منطقه است و در طول زمستان مملو از ورزشکاران خواهد بود . در این منقه امکانات رفاهی و تفریحی گوناگون همچون تله سیژ، پاراگلایدر و مجموعه اقامتی منحصر بفرد وجود دارد.

مناظر زیبای درختان پالم در جنگل‌های آنتالیا

مناظر زیبای درختان پالم در هر گوشه و کنار این شهر به چشم می خورد که منظره ای بسیار رویایی را به آنتالیا هدیه داده است .  یکی از برجسته‌ترین ویژگی این شهر وجود درختان انبوه پالم یا نخل است که در  امتداد سواحل آنتالیا کشیده شده است . درخت پالم مختص مناطق مدیترانه‌ ای است و در طول فصل تابستان، گرمای هوا را به هوای خنک تبدیل می کند و البته در طول فصول سرد آن را تعدیل می نماید . که

شهر قدیمی فاسلیس آنتالیا

پیشنهاد بعدی ما به شما بازدید از خرابه‌های شهر باستانی فسلیس Phaselis و البته ساحل زیبای آن است .  فسلیس در واقع منطقه ای تجاری بوده و شهرت خود را مدیون دوران گذشته و زمان فرمانروایی  اسکندر مقدونی می داند . در این منطقه انواع کالاهای مهم اقتصادی آن زمان همچون روغن گل رز و عطر تولید و صادر می‌ گردید. و از خرابه‌های به جا مانده در این جا ردپای ثروت و قدرت دیده می شود . این منطقه تاریخی مابین سه منطقه توریستی کمر، پارک ملی آنتالیا و الیمپوس قرار دارد و پس از بازدید از آن میتوان با یک تیر چند نشان زد و از این مناطق شگفت انگیز نیز بازدید نمود .

شهر باستانی لیسیان

در ادامه گشت و گذار در  آنتالیا بهتر است به منطقه باستانی لیسیان بروید و از مقبره تاریخی  لیسیلن The Ancient Lycian Rock Tombs  که در دل صخره ها حفر شده دیدن کنید. مقبره صخره‌ای لیسیان در منطقه ای به نام لیسیای آنتالیا و در دامنه شهر موغلا قرار دارد و از جمله برترین و پر طرفدار ترین جاذبه های دیدنی در این شهر است . گردشگران از طریق جاده و یا دریا به این منطقه می رسند و از فاصله دور و گاهی با دوربین گوشه و کنار این منطقه باستانی را وارسی می کنند . اینجا در واقع آرامگاه باستانی است و در کنار آن بخشی از آمفی‌تئاتر و خرابه‌های منازل را مشاهده خواهید نمود .

کلیسای باستانی سنت نیکولاس

کلیسای سنت نیکولاس یکی دیگر از جاذبه های تاریخی این منطقه است که برای بازدید از آن می بایست در حدود سه ساعت از مرکز شهر آنتالیا به سمت شهر دمره حرکت نمود . در شهر دمره جاذبه های دیدنی و جالب فراوانی وجود دارد که البته معروف ترین آنها همین کلیسای سنت نیکولاس St. Nicholas Church, Demre  است . کلیسای سنت نیکلاس یادگار به جا مانده از دوران امپراطوری بیزانس ها است و قدمت آن به قرون پنجم تا دوازدهم میلادی باز می گردد . جالب است بدانید اسقف اعظم ارتدکس شرق در قرن چهارم میلادی در این کلیسا دفن شده است و این شخص همان بابا نوئل معروف است.

اسقف اعظم سنت نیکولاس در دوران زندگی خود حامی فقرا و علی الخصوص کودکان بوده و در میان مردم لقب بابانوئل را گرفته است و هر ساله همزمان با سال نو میلادی به رسم سپاسگذاری از وی برخی لباس ابانوئل را می پوشند و به کودکان هدیه میدهند و امروزه به یکی از نمادهای سال نو میلادی مسیحیان تبدیل شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا