فیلم خارجی

خارق العاده ترین و منحصر بفردترین مراکز دیدنی تور تفلیس

تفلیس پایتخت کشور گرجستان پر از مناطقی جالب برای گشت و گذار و خوشگذرانی است. بسیاری از گردشگرانی که تور تفلیس را انتخاب می کنند، به دنبال یافتن نقاط بی نظیر برای عکاسی هستند تا حساب اینستاگرامشان خاص و پرطرفدار باشد. در این پست به معرفی چند سایت خاص و مکان دیدنی در تور تفلیس می پردازیم که از سیر و سیاحت و عکاسی در آنها سیر نخواهید شد. با ما همراه باشید.

آبانوتوبانی، آبگرم درمانی

آبانوتوبانی یک اصطلاح گرجی برای حمام گوگرد در منطقه قدیمی شهر تفلیس  در تور گرجستان  است. این مرکز با سقف های گنبدی شکل و پراکنده در منطقه به راحتی قابل شناسایی هستند. این حمام ها دارای چشمه های طبیعی هستند که فواید پوستی داشته و برای سلامتی خوب هستند. آب تنی را فراموش نکنید. 

حمام اربیلانی، آبگرم بهداشتی

به توضیح سفر باتو ، حمام رنگی Orbeliani که اغلب به نام Trereli Abano ، “حمام های رنگارنگ” خوانده می شود، با موزائیک های رنگارنگ خود که نمای بیرونی را تزئین کرده اند، یکی از زیباترین نقاط دیدنی معماری این شهر است. بیشتر حمام های این منطقه به قرن هفدهم باز می گردد و اثری از معماری ایرانی در آنها به چشم می خورد. با این حال، این حمام های خاص به سبک آسیایی در قرن 19 بازسازی شد.

خانه Kaleidoscope

خانه كالئيدوسكوپ كه بسیار مورد توجه اهالي این شهر قرار گرفته است، مربوط به قرن نوزدهم است. این خانه در خیابان Betlemi واقع شده است که اغلب اوقات مورد بازدید گردشگران و افراد محلی قرار می گیرد که علاقه زیادی به تماشای دکوراسیون شیشه ای رنگ آمیزی شده دارند.

پارک ریک(Rike Park)

پارک ریک نزدیک به آبانوتوبانی است و دارای استخرهای کوچک، فواره ها، یک هیئت شطرنج غول پیکر و ده ها صندلی برای نشستن و استراحت پس از یک پیاده روی طولانی در بخش قدیمی شهر است.

ساختمان فابریکا(Fabrika)

این ساختمان قبل ها کارخانه خیاطی اتحاد جماهیر شوروی بود اما اکنون مکان تجمع بسیاری از افراد محلی و بازدید کنندگان تفلیس است. فابریکا یک فضای چند منظوره است و شامل یک خوابگاه، کافه، فضای مشترک، مغازه ها و موارد دیگر می شود. این ساختمان یک مکان عالی برای دیدن صحنه های هنری خیابان های پایتخت می باشد. 

بهترین کافه های که بازدید از آنها در تور تفلیس اجباری است

غذا خوردن در یک کافه دنج و با طراحی زیبا در تفلیس یکی از اصلی ترین فعالیت های اجتماعی بسیاری از افراد محلی است. گرجی ها دوست دارند وقت خود را در مکان های منحصر به فرد به گپ و گفتگو با دوستان سپری کنند و در مورد موضوعات داغ بحث کنند یا فقط از نوشیدن یک فنجان نوشیدنی گرم مورد علاقه خود لذت ببرند.

با توجه به تعداد زیاد کافه ها ممکن است خیلی ها از محل آنها آگاهی نداشته باشند، بنابراین ما لیستی از بهترین مکان ها را گردآوری کرده ایم تا از گذران تایم درآنجا لذت ببرد.

کافه اروپایی لینویل

طراحی کافه های باکیفیت طی پنج سال گذشته روند گسترده ای در تفلیس داشته است. در حالی که تعداد کافه های از این دست بسیار است، لینویل یکی از محبوب ترین کافه ها در بین افراد محلی است که قبلا یک خانه مسکونی بود. بنابراین ممکن است کشف آن کمی سخت باشد. هنگامی که از خیابان آزادی به انتهای خیابان کوته می روید، در سمت راست جاده به دنبال یک درب فلزی رنگی بگردید. با ورود به آن بایستی از پله های چوبی کافه بالا بروید.

این کافه دنج و با فضایی جذاب، مکانی عالی برای استراحت از همه گشت و گذارها و لذت بردن از یک فنجان قهوه، ناهار یا یک دسر است. در طول شب ها می توانید شراب بخورید و به موسیقی زنده پیانو گوش دهید.

کافه اروپایی-گرجی ریواز گابریادزه

این کافه زیبا و عجیب و غریب، واقع در كنار تئاتر ماریونت و برج ساعت گابریادزه، بخشی از كل مجموعه گابریادزه است. ریواز گابریادزه مجسمه ساز، نمایشنامه نویس، کارگردان تئاتر و فیلم، نویسنده و نقاش است که برج ساعت و کافه را طراحی و ساخته است.

کافه گابریادزه دارای سه اتاق و یک تراس تابستانی مشرف بر برج آنچیزخاتی باستانی است. این مکان نمایشگاهی از هنر ریواز است. در اینجا نقاشی ها و پوسترهای او تزیین کننده دیوارها هستند. مجسمه ها و سرامیک های او در سراسر کافه پراکنده شده اند و پرده هایی که او طراحی کرده است بر پنجره های کافه آویزان شده اند.

کافه گرجی-خاورمیانه لیلا

کافه دیگری با طراحی منحصر به فرد خاورمیانه ای در انتظار گیاهخواران و کسانی است که دوست دارند غذاهای معتبر و خوشمزه گرجی را امتحان کنند. در کافه لیلا می توانید غذاهای اصلی گرجستانی مانند بادمجان، اسفناج، هویج، لوبیا و سبزیجات را به همراه خاچاپوریتو(پای پنیر پیتزا مانند) و آرد ذرت بخورید.

کافه اروپایی-آمریکای شمالی کارخانه 27(فَکتوری 27)

دوستداران هنر خیابانی کافه کارخانه 27 را مکانی عالی برای فرار از سرما و شلوغی شهر می یابند. این کافه دارای فضای داخلی و هم دارای فضای باز است و با دیوارهای پوشیده از گرافیتی که توسط هنرمند گرجی TamOonz ساخته شده است، به راحتی قابل مشاهده است.

منوی بین المللی آنها شامل همبرگرهای خوشمزه، سوپ ها، سالادها، ساندویچ ها، فلافل ها است. کارخانه 27 مکانی عالی برای گذراندن اوقات فراغت شماست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا