فیلم خارجی

جاذبه های دیدنی شهر آنکارا از موزه آلتینکوی تا آکواریوم وگا

شهر آنکارا ، دومین شهر بزرگ ترکیه و پایتخت این کشور بشمار می آید ، و با دارا بودن جاذبه های تاریخی و تفریحی فراوان یکی از مقاصد گردشگران است . در سفر به این شهر با آثار تاریخی ارزشمندی برخورد خواهید نمود که شما را با تمدن و فرهنگ این سرزمین بیشتر آشنا می نماید. در ابتدای ورود به آنکارا با شهری شلوغ و پر از ساختمان های سر به فلک کشیده مواجه می شوید اما به نگاهی دقیق تر جاذبه های دیدنی فراوانی را در آن خواهید دید. قلعه‌ی آنکارا ، آرامگاه آتاتورک ، مسجد قوجاتپه و موزه‌ی تمدن‌های آناتولی برخی از مکان های دیدنی در این شهر است که البته بازدید از همه آنها بیش از یکی دو روز وقت نمی برد زیرا تمامی دیدنی های آن در یک منطقه متمرکز است و با فاصله بسیار کمی از یکدیگر قرار گرفته اند. در ادامه این مطلب شما را با برخی از مکان های دیدنی این شهر آشنا خواهیم نمود و اطلاعات هرچند مختصری را در اختیارتان می گذاریم . پس با ما همراه باشید:

۱. موزه‌ی فضای باز آلتینکوی

 به گزارش سفر باتو موزه‌ی فضای باز آلتینکوی یکی از دیدنی ترین و پرطرفدار ترین مکان های دیدنی آنکارا است و با بازدید از آن با آداب و رسوم و شیوه زندگی گذشتگان این سرزمین بیشتر آشنا خواهید شد . این مجموعه دارای فضای طبیعی زیبایی است و گشت و گذار در آن لذت بخش و سرگرم کننده خواهد بود. فروشگاه‌های مختلفی نیز در اینجا برقرار است که انواع صنایع دستی و غذاهای محلی در آن عرضه می گردد . و خلاصه همه چیز برای سپری نمودن یک روز ایده آل در دل طبیعت مهیا است .

۲. موزه‌ی تمدن‌های آناتولی

موزه‌ تمدن‌های آناتولیدر بر گیرنده آثار ارزشمند تاریخی است که بسیار پرطرفدار و سرگرم کننده  در تور ترکیه است. این موزه در بازار و کاروان‌سرایی قدیمی منطقه قرار دارد و دارای بخشهای مختلفی همچون ساختمان‌های اداری، سالن کنفرانس، آزمایشگاه و کتابخانه‌ و گالری های هنری است . در این موزه از آثار باستانی به جا مانده از فلات آناتولی دیدن می نمایید ، و برخی از آنها متعلق به دوران پارینه ‌سنگی تا امپراتوری عثمانیان است . آثار ساخته شده از طلا و نقره و برنز و همچنین مجموعه‌ ای نفیس از اولین سکه‌های ضرب‌شده که قدمت برخی از آنها به هزار سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد در این جا به نمایش در آمده است .

۳. موزه‌ی نیروی هوایی آنکارا

موزه‌ نیروی هوایی آنکارا مکانی است برای به نمایش گذاردن تاریخ هواپیمایی کشور ترکیه که در آن بیش از هفتصد اثر   مربوط به هوانوردی ، سند و عکس تاریخی به نمایش درآمده است که بازدید از آن به خصوص برای نوجوانان علاقمند جالب و سرگرم کننده خواهد بود . در بخش دیگری از این موزه لباس‌های فرم کارکنان ، گواهی‌نامه‌ها و مدال‌های اخذ شده کارکنان این صنعت به نمایش در امده است.

همچنین در بخش دیگری از این موزه بازدید کنندگان وارد قسمتی خواهند شد که در آن مدل‌ها طراحی شده برخی از قسمتهای هواپیما قرار دارد و از نزدیک میتوان تمامی قسمتهای یک هواپیما و بویژه اتاق خلبان را از نردیک رویت نمود. همچنین برج چتربازی که توسط مهندسان ترک و روس در سال ۱۹۳۷ ساخته شده نیز در این مجموعه قرار دارد . افراد بالای شانزده سال میتوانند تجربه لذت چتر سواری را نیز تجربه نمایند.

۴. قلعه‌ آنکارا

قلعه‌ تاریخی آنکار یکی از تاریخی ترین مکانهای این شهر  پس از گرفتن قیمت تور لحظه آخری است که بازدید از آن در الویت برنامه های گردشگران قرار می گیرد . این بنا متعلق به امپراتوری روم  بوده در قرن هفتم میلادی ساخته شده است و پس از آن در دوران حکمرانی سلجوقیان و عثمانیان نیز مورد استفاده قرار می گرفت . 

این بنای باشکوه از یک ردیف دیوار داخلی و یک ردیف دیوار بیرونی درست شده که اطراف آن توسط برج های زیادی احاطه شده است .

۵. آکواریوم آکوا وگا

آکواریوم آکوا وگا یکی از جذاب ترین مکانهای تفریحی در آنکارا است و پیشنهاد می کنیم اگر همراه فرزندان خود به این شهر سفر نمودید فرصت بازدید از آن را از دست ندهید. با ورود به این مجموعه وارد  تونلی شیشه ای خواهید شد که از همه رفته به داخل آب دید دارد . ‌طول این تونل در حدود صد متر است و آبزیان گوناگونی در آن نگهداری می گردد.

۶. آرامگاه آتاتورک

آرامگاه اولین رئیس‌جمهورِ ترکیه (آتاتورک) اکنون مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد و بازدید از آن جالب و سرگرم کننده خواهد بود. در این مجموعه از بخشهای مختلف و دیدنی از قبیل گذرگاه‌های طاق‌دار ، جاده‌ شیرها ،  میدان تشریفات ، تالار افتخار و همچنین پارک صلح دیدن خواهید نمود

۷. موزه‌ی چنگلهان راحمی

موزه‌ دیدنی و سرگرم کننده چنگلهان راحمیدر واقع یک موزه‌ صنعتی است که از سال ۲۰۰۵ میلادی راه اندازی و شروع به فعالیت نمود . این موزه در نزدیکی قلعه آنکارا قرار دارد لذا میتوانید پس از بازدید از آن به سراغ قلعه آنکارا و همچنین کاروان‌سرایی باستانی بروید.  در این موزه بخشهای متنوعی همچون  گالری‌ های فرش ، نمایشگاه‌ ماشین‌‌آلات کشاورزی ، وسایل ارتباطی، هوانوردی و دریایی و … وجود دارند که بازدید از هر کدام از آنها جالب و آموزنده خواهدبود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا