فیلم خارجی

غذاهای سنتی ارمنستان ، تجربه ای بینظیر که نباید از دستشان داد

کشور ارمنستان در شمال غربی ایران یکی از کشورهای غنی از نظر فرهنگی و تاریخی بوده و شامل دیدنی‌های طبیعی، تاریخ و مدرن متعدد می‌شود. مردم ارمنستان مردمی خونگرم و مهمان نواز هستند و از توریست‌ها استقبال بسیاری میکنند. این کشور برای گردشگری بسیار عالی بوده، هتل‌های ارمنستان از کیفیت بسیار بالا برخورد هستند و آنجا شامل رستورانها و مراکز تفریحی متعدد می‌شود. برای خرید هم این کشور با داشتن مراکز خرید مختلف که در آن میتوانید از انواع برند‌های اروپایی کالا خرید کنید این کشور بسیار مناسب است. ارمنستان با دارا بودن مناطق زیبای کوهستانی و طبیعت زیبا شامل جاذبه‌های مختلف طبیعت گردی نیز می‌شود و توریست‌ها می‌توانند با استفاده از تورهای طبیعت گردی از پارک‌ها و مناطق حفاظت شده ارمنستان دیدن کنند. غذاهای کشور ارمنستان بسیار خاص و خوشمزه بوده و با ذائقه مردم ایران سازگاری دارد. آنها انواع کباب و غذاهای خوشمزه را میل میکنند و از دلایل سفر به این کشور چشیدن خوراک خوشمزه آنجا است. در ادامه بهترین غذاهای ارمنستانی را به شما معرفی میکنیم باید حتماً در تور ارمنستان به رستوران‌های ارمنستانی رفته و از این غذاها امتحان کنید که برای شما تجربه‌ای فراموش نشدنی خواهد بود، اگر به طعم‌های جدید و غذاهای جدید علاقه دارید با معرفی غذاهای ارمنستان با ما همراه باشید.

شامپورز

 به گزارش سفر باتو از غذاهای محبوب در ارمنستان شامپورز است. این غذا شامل گوشت لذیذ می‌شود که در سسی از سرکه و گوجه فرنگی قرار داده شده است. این غذا به شکل کبابی بوده و بعد از به سیخ کشیدن این کوشت آن را روی ذغال کباب می‌کنند. رستوران‌های خوب در کشور ارمنستان این غذا را با گوشت تازه و به شکل حرفه‌ای طبخ میکنند که گوشت بسیار خوش طعم بوده و در دهانتان آب می‌شود.

کله پاچه ارمنستانی

یکی دیگر از غذاهای خوشمزه در ارمنستان کله پاچه است که در آنجا به زبان ارمنستانی خش نامیده می‌شود. در آنجا می‌توانید کله پاچه خوشمزه میل کنید که به شکل‌های مختلف به شما ارئه می‌شود و همراه با مخلفات است. آنجا همراه با کله پاچه سیر و انواع ادویه جات را برای مشتری میاورند.

باستورما

از غذاهایی که به عنوان پیش غذا در رزرو تور ارمنستان خدمت مشتریان ارائه می‌شود باستورما است. این غذا شامل گوشت طعم دار شده خوشمزه ای است که طعم دودی دارد. این گوشت همراه با نان و سبزیجات مختلف قبل از غذا در رستوران‌های خوب ارمنستان خدمت مشتریان سرو می‌شود.

خاشلاما

یکی از غذاهای خاص و مناسبتی در ارمنستان خاشلاما است این غذا شامل گوشت بره یا گاو می‌شود که همراه با سبزیجات پخته شده و هدمت مشتری سرو می‌شود. این غذا را می‌توانید در رستوران‌های سنتی سفارش دهید.

گاپاما

دیگر غذای خاص و خوشمزه ارمنستانی که تزئین زیبا هم دارد، گاپاما نام دارد. این غذا بخصوص در شبهای کریسمس پخته می‌شود. گاپاما شامل برنج و میوه‌های مختلف است که درون کدو قرار دارد. این غذا یک غذای شیرین بوده و کسانی که غذاهای شیرین دوست دارند حتماً از طعم این غذا خوششان می‌آید.

مانته

مانته یک غذای خوشمزه است که مزه‌اش شبیه به لازانیا ایتالیایی است. ارمنستانی‌ها این غذا را با ماست میل می‌کنند. در کنار این غذا سس‌های خوشمزه ارائه می‌شود. مانته یک نوع غذای لغمه‌ای است. گوشت به همراه سبزیجات و ادویجات را داخل خمیر پیراشکی میریزند و آن را سرخ می‌کنند.

دلمه ارمنستان

انواع دلمه‌های خوشمزه را می‌توانید در ارمنستان میل کنید که شامل دلمه‌های برگ مو گوجه، کلم و انواع و اقسام دلمه‌ها می‌شود. این دلمه شباهت به دلمه‌ها ایران داشته و در بسیاری از رستوران‌های ارمنستانی سرو می‌شود. درون دلمه‌ها از سبزیجات و گوشت‌ها همراه با ادویه‌های مختلف پر میشود.

کباب لولا

اگر به خوردن کباب علاقه دارید باید حتماً کباب لولا را میل کنید این کباب کباب کوبیده گوسفندی است که از راسته گوسفند طعم دار شده تشکیل می‌شود. ارمنی‌ها آن را در سسی خوشمزه تشکیل شده از تخم مرغ، فلفل، گوجه و انواع سبزیجات و ادویجات طبخ می‌کنند. این کباب بسیار خوشمزه و عالی است.در ضمن میتوانید تور وان لحظه آخری را با پیشنهادی ویژه تهیه کنید .

چورچخلا

یکی از تنقلات بسیار عالی در ارمنستان چورچخلا است که آن را برای سوغاتی هم می‌توانید تهیه کنید. چورچخلا داخلش انواع میوه‌های خوشمزه استفاده می‌شود که دارای گردو است.

گاتا

شیرینی گاتا که در ایران هم تولید می‌شود اصلش مربوط به ارمنستان است. این شیرین خوشمزه را می‌توانید از نانوایی یا شیرینی فروشی و همینطور در کافه‌های معروف ارمنستان میل کنید. خوردن این شیرینی خوشمزه همراه با چای یا قهوه بسیار عصرانه عالی خواهد بود.

باقلوا ارمنستانی

از بهترین خوراک‌های خوشمزه و شیرین ارمنستان که برای سوغاتی هم بسیار عالی است باقلواست. در آنجا باقلوا را با انواع مغزها به همراه کره و عسل تولید میکنند و طعمی بسیار خوشمزه دارد.

برک پنیری

برک غذای بسیار خوشمزه است، این غذا خمیری است که در درون آن مواد مختلف غذایی پر می‌شود. برک پنیری غذایی بسیار لذیذ بوده که برای وعده عصرانه بسیار عالی است. این غذا را می‌توانید در انواع رستوران‌ها و کافی شاپ‌های ارمنستان سفارش دهید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا