فیلم خارجی

آشنایی با برترین دیدنی‌های باکو از قلعه دختر تا موزه تاریخ ملی آذربایجان

باکو پایتخت آذربایجان و از شهرهای توریستی این کشور است. آنجا به دلیل نزدیکی به ایران مورد استقبال ایرانیان قرار گرفته و تور باکو به شکل زمینی و هوایی از تورهای مورد توجه و استقبال ایرانیان است. این شهر دارای آثار باستانی بسیار دیدنی از دوران‌ها مختلف تاریخ می شود که بیشتر آنها در ناحیه ایچری شهر واقع شده است. همچنین باکو با جاذبه‌های مدرن و اقامت‌گاهها و رستوران‌ها بسیار خوبش برای گردشگران این شهر اقامتی بسیار مفرح و آسوده را به ارمغان می‌آورد. باکو شامل مراکز خرید مختلف جدید و قدیمی می‌شود و می‌توانید در این شهر به گشت و گذار و گردش بپردازید. در ادامه بهترین دیدنی‌ها و نقاط تفریحی باکو را به شما معرفی میکنیم که آنها را در تور باکو از دست ندهید.

قلعه دختر باکو

به گزارش سفر باتو از نقاط بسیار معروف برای دیدن در باکو قلعه دختر یا مایدن است که مورد توجه بسیاری از ایرانیان هم هست. آنجا در دوران ساسانیان بنا شده است و برای دیدبانی از شهر مورد استفاده قرار می‌گرفته، همچنین آنجا معبدی برای زرتشتی‌ها هم محسوب می‌شده در قرن 20 این قلعه به موزه تبدیل می‌شود و داخل آنجا می‌توانید آثار قدیمی بجامانده از دوران‌های مختلف تاریخی از سلاح‌های مختلف سربازان مشاهده کنید. این قلعه حدود 30 متر ارتفاع دارد و اگر به بالای آن بروید می‌توانید مناظر زیبای باکو را مشاهده کنید. ساخت این قلعه به قرن چهارم میلادی باز ‌میگردد و از نظر ساختار مورد توجه است.

خیابان نظامی باکو

یکی از خیابان‌های معروف باکو که در آنجا می‌توانید به پیاده روی و گردش بپردازید خیابان نظامی است که از شاعر بین المللی معروف نظامی گنجوی نامش گرفته شده است. این خیابان دارای رستوران‌ها و کافه‌های مختلف و بسیار خوبی است و همچنین فروشگاه‌ها و مراکز خرید متنوعی را دارد که می‌توانید در آفر تور باکو ارزان  به خرید سوغاتی بپردازید و یا البسه و کیف و کفش بخرید. این خیابان بسیار زیبا بوده و تماماً سنگ فرش شده و با ساختمان‌های زیبا است.

بلوار باکو

یکی دیگر از نقاط دیدنی در شهر باکو بلوار باکو است که با منظره زیبا معروف است. آنجا شامل فضای سبز همراه نیمکت برای استراحت می‌شود و در امتداد دریای خزر قرار گرفته است. در هنگام غروب می‌توانید مناظر زیبایی را در آنجا ملاحظه کنید و بهترین مکان برای عکاسی و ثبت خاطرات در باکو محسوب می‌شود. از بهترین فعالیت‌ها در باکو گردش و پیاده روی در این بلوار بوده و آنجا شامل رستوران، کافه و فروشگاه‌های مختلف هم می‌شود. در آنجا می‌توانید دوچرخه هم اجاره کنید و به دوچرخه سواری بپردازید.

موزه تاریخ ملی آذربایجان باکو

یکی از موزه‌های بسیار معروف در باکو موزه تاریخ ملی آذربایجان است که در ساختمانی زیبا با معماری اروپایی واقع شده است که در سال 1920 میلادی ساخته شده است. این موزه شامل اشیاء دیدنی بسیاری می‌شود که از مناطق اطراف پیدا و به آنجا آورده شده است. اشائی مربوط به دوران‌های مختلف تاریخ از زمان باستان تا دوران شوروی در این موزه نگهداری می‌شوند. از دیگر موزه‌های معروف این شهر موزه فرش است که در آنجا می‌توانید فرشهای زیبای آذری را مشاهده کنید.

دروازه مراد باکو

دیگر نقطه بسیار محبوب و تاریخی باکو دروازه مراد است که در ایچری شهر باکو واقع شده است. این بنای زیبا دارای معماری زیبای ایرانی و اسلامی بوده و مربوط به قرن شانزده میلادی می‌شود. آنجا در دوران عثمانیان و توسط سلطان مراد سوم بنا نهاده شده است و شامل تزئینات زیبایی می‌شود.همچنین تور هند لحظه آخری را ارزانتر از همه جا بخرید .

مرکز فرهنگی حیدر علی‌اف باکو

در پارکی بسیار زیبا یک بنای دیدنی واقع شده است که شامل موزه و سالن بزرگ کنفرانس و نمایشگاه می‌شود. آنجا مرکز فرهنگی حیدر علی‌اف نام دارد و رویداد‌های مختلفی در طول سال در این مکان برگزار می‌شود. ساختمان این مرکز توسط معمار معروف زها حدید طراحی شده است که شامل طراحی مدرن می‌شود. در آنجا می‌توانید از موزه و نمایشگاه هنری دیدن کنید یا در بخش بیرونی به پیاده روی بپردازید.

برج‌های شعله باکو

از نمادهای مدرن باکو 3 برج شعله هستند که این شهر را به شهری مدرن و امروزی تبدیل کرده‌اند. هر کدام از این برج‌ها کاربرد خاص خود را داشته و مسکونی، تجاری و اداری هستند. ارتفاق این برج‌ها 190 متر بوده و می‌توانید با رفتن به طبقه دیده بانی این برج در برج تجاری به مناظر زیبای شهر باکو نگاهی بیاندازید. آنجا شامل رستوران‌های بسیار لوکس و گران قیمت و یک هتل به نام هتل فیرمونت است. همچنین در آنجا مراکز خرید لوکس از برند‌های معتبر جهانی قرار دارند.

پارک ملی قبوستان باکو

یکی از نقاط بسیار خاص و دیدنی باکو پارک ملی قبوستان است که در آنجا می‌توانید از نقاط طبیعی و جاذبه‌های مختلف دیدن کنید. این پارک شامل آثار باستانی مربوط به دوران باستان هم می‌شود. این مکان در فهرست جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده و شامل سنگ نبشته‌هایی قدیمی می‌شود. در آنجا طبیعتی زیبا و سرسبز همراه با دره‌های عمیق و رودخانه‌ وجود دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا