فیلم خارجی

جاذبه‌های استانبول را از دست ندهید

استانبول شهری تاریخی و همچنین تمیز و دیدنی در کشور ترکیه است. این شهر در قدیم پایتخت ترکیه بود و امروزه جای را به آنکارا داده است. البته استانبول به عنوان پایتخت فرهنگی ترکیه شناخته شده و دارای اهمیت بالایی است. این شهر پرطرفدارترین شهر ترکیه از نظر توریسم بوده و درآمد بسیار زیادی را از این صنعت به دست می‌آورد. استانبول شامل هتل‌های بسیار خوب برای اقامت و همچنین رستوران‌ها و کافه‌های عالی می‌شود. در این شهر می‌توانید در خیابان‌های بسیار زیبا قدم بزنید و از مراکز خرید مدرن و بزرگ در آنجا دیدن کنید. می‌توان روزهای زیادی را در این شهر به گردش و تفریح پرداخت و از ماندن در آنجا خسته نشد. شهر استانبول به داشتن دیدنی‌های بسیار معروف است. آنجا تاریخی بسیار بلند داشته و می‌توان آثار و بناهایی تاریخی از دوران امپراطوری روم و بیزانس تا دوران عثمانیان را در آنجا مشاهده کرد.

میخواهیم به شما در ادامه این مقاله از قیمت تور استانبول ارزان بهترین دیدنی‌های شهر استانبول را معرفی کنیم که البته تنها گلچینی از چند جاذبه خواهد بود و برای معرفی تمام جاذبه‌های آنجا باید چندین مقاله نوشت. پس با بهترین جاذبه‌های دیدنی استانبول با ما همراه باشید.

کاخ توپکاپی استانبول

به گزارش سفر باتو ، در زمان قدیم و وقتی که عثمانیان بر استانبول حکمرانی می‌کردند آنها کاخ توپکاپی را برای اقامت خود بنا کردند. این کاخ تا سالیان سال محل اقامت سلاطین عثمانی بوده و به مرور شامل ساختمان‌ها و بخش‌های بسیار زیاد و دیدنی شده است. ساخت بنای اولیه این کاخ هجده سال به طول انجامید و در قرن 15 میلادی بنای آن صورت پذیرفت. کاخ توپکاپی به مدت چهار قرن محل اقامت سلاطین مختلف عثمانی از سلطان محمت فاتح تا سلطان عبدالمجید بوده است. آنجا یکی از معروف ترین جاذبه‌های شهر استانبول بوده و معممولاً پر از توریست در حال مشاهده است. امروزه این کاخ با ورودی بسیار زیبایش هنوز کاملا‌ً زیبا و دیدنی است. این بنا بارها در طول تاریخ مورد بازسازی و نوسازی قرار گرفته است و از سال 1924 میلادی به عنوان یک موزه بر روی همگان درهایش باز شده است. محوطه این کاخ بسیار دیدنی، شامل گلها و گیاهان بسیار زیبا است و شامل ساختمان‌های مختلفی می‌شود. بخش‌های مختلف این کاخ شامل ساختمان شورا، حرم سرا، مسجد، آشپزخانه، انبار مهمات، خوابگاه سربازان و عمارت می‌شود. در موزه کاخ توپکاپی آثار بسیار مهمی را از فتوحات دوران عثمانیان می‌توان مشاهده کرد که از کلکسیون سلاطین عثمانی به معرض نمایش گذاشته شده است.

ایاصوفیه استانبول

موزه ایاصوفیه امروزه به عنوان مهم‌ترین جاذبه‌ در شهر استانبول شناخته می‌شود و بسیاری برای دیدن این بنای باشکوه و پر از شگفتی به این شهر سفر می‌کنند. این بنا در دوران بیزانس ساخته شده است و در ابتدا یکی از بزرگترین کلیسا‌های دنیا به شمار می‌رفت بنای این سازه به سال 360 میلادی باز می‌گردد که بسیار قدیمی و در آن دوران یکی از مهم‌ترین بناها محسوب می‌شده است. بعد از فتح استانبول، که در آن زمان قسطنطنیه نام داشت، به دست عثمانیان آنجا از یک کلیسا به مسجد تغییر شکل یافت، عثمانیان تمامی تزئینات داخلی این کلیسا را تغییر دادند و کف این بنا را فرش کرده و برای آن 4 مناره بزرگ ساختند. با پوشاندن کاشی‌های بیزانس با کاشی‌های عثمانی و تغییر کاربری این کلیسا به مسجد آنجا تا سالیان سال به عنوان مسجد اصلی ترکیه محسوب می‌شده است. بعد از استقلال ترکیه و انقلاب، این کشور دچار تحولاتی اساسی شد و یکی از تغییرات این بود که این مسجد به دستور آتاتورک به موزه تبدیل گردد. بعد از این دستور باستان شناسان با دقت فراوان به بررسی این بنا پرداخته و بخش‌های بسیاری از آن را به شکل قدیمی بازسازی کردند. با کندن کاشی‌های دوران عثمانی و همچنین تبدیل کف آن به دوران بیزانس جلال و شکوه این بنا در آن دوران دوباره خود را نشان داد. امروزه می‌توان در این موزه هم از آثار دوران بیزانس و هم از عثمانیان اطلاعات بسیاری را کسب کرد.

آب انبار باسیلیکا استانبول

از بهترین جاذبه‌های دیدین تاریخی در استانبول آب انبار باسیلیکا است که از نظر قدمت و همچنین معماری دارای اهمیت بالا است. این آب انبار بزرگ در قرن شش میلادی ساخته شده است و در دوران بیزانس شهر استانبول را آبرسانی می‌کرده است. آنجا شامل 336 ستون است که هرکدام از این ستون‌ها به زیبایی کنده کاری و مزین به تندیس شده‌اند. در آنجا می‌توانید در یک محوطه بزرگ درون زمین با مساحت 9800 مترمربعی قدم بزنید و از معماری باشکوه آنجا شگفت زده شوید. در آنجا چهره یکی از اساطیر یونان به نام مدوسا به زیبایی در کف برخی از ستون‌ها کنده شده است که دیدن آن خالی از لطف نیست. این تندیس به شکل برعکس است زیرا یونانیون اعتقاد داشتند مدوسا نگاهی بسیار کشنده دارد و انسان را به سنگ تبدیل می‌کند و به همین دلیل تندیس‌های مدوسا به شکل برعکس ساخته‌ شده‌اند تا این تلسم را خنثی کنند. در این آب انبار می‌توانید از کافه باسیلکا هم دیدن کنید که در بخش ورودی آنجا قرار گرفته است و انواع نوشیدنی گرم و سرد را در آنجا می‌توانید نوش جان کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا